BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

786

KATA 'DIA'

Sunday, July 11, 2010

Akhir Senja


Ketika Tuhan menjawab tanyaku dalam hati
dalam setiap bulir air hujan sampai yang paling terkini
ku meminta
tapi ku memaksa
Petanda aku makhluk lemah tak berdaya

Aku siapa?

Ketika aku berjalan-jalan di sebuah jalan kota tua
Tapi Tuhan tetap memberikan kasihNya
Melalui cahaya rembulan yang berpendar lemah

Lemah ..

Tapi setidaknya rembulan mampu menerangi alam raya
Sampai aku merasakan cemburu
Tersulut rindu yang terus memburu

Aku ya Aku

Bukan mereka
Aku tidak sama
Tidak ada orang yang sama
Tapi aku cemburu

Kenapa?

Sampai Tuhan memberikan jawabnya
selalu ... walau aku berpolah seperti si dungu

Saat itu di akhir senja
Ketika ku tak dapat menikmati cahaya matahari yang terkini
Kerana terselubungi kabut buatan ...

Kabut cemburu

Tuhan tetap tak berpaling dariku
Memberi pandanganku rembulan yang pucat
Menusukku dengan rasa sejuk
Memenuhi ruang telingaku dengan irama tua hujan
Membuatku menjawab desau angin

Di akhir senja itu
Aku tahu Tuhan tak kan pernah meninggalkanku
Hatinya tak pernah terbahagi


~azreel azhar~

0 comments: